Spacebrewer - Remote te-enhet (1 / 7 steg)
Steg 1: Snabb introduktion till Spacebrew
För att ta den knepiga html/css/javascript kodning av web sidan av saker, består Spacebrew av en serie av bibliotek för Arduino, bearbetning, Javascript (för webbläsare baserad interaktioner) och OpenFrameworks. Vi rekommenderar att du tar en titt på Brett och Julio's Startguide.
I huvudsak när ett Spacebrew exempel är kör (bearbetning, javascript, etc.), en "publisher" eller "abonnent" skapas på servern Spacebrew. Den officiella dokumentationen har exempel på hur du kör din egen server, men det finns också en allmän server kan användas omedelbart.
Publishers
En "publisher" är i grunden något skicka ut någon form av data. Dessa visas i den vänstra kolumnen på servern.
Abonnenter
Abonnenter visas på den högra kolumnen av servern och kommer att få information som skickas till dem.
Anslutningar
Mest kul och enkelt del! Browser-baserade grafiska gränssnittet gör att du kan bokstavligen göra kopplingar mellan förlag och prenumeranter genom att klicka på noder som kan ses på bilden ovan. Det är verkligen så lätt.
Datatyper
Vilken typ av data som kan skickas. Detta måste vara samma på både utgivare och abonnenten sidan för en anslutning ska göras. Booleska värden, intergers från 0-1023 och textsträngar stöds omedelbart med alternativet för att skapa anpassade datatyper för lite mer avancerade användare).
Detta Instructable...
Kommer att använda en modifierad version av exemplet "Javascript sträng avsändare". De ändringar som gjorts till den endast tjänar till att göra skärmtexten på lite mer relevanta, men den rakt upp, off hyllan sträng exemplet skulle fungera alldeles utmärkt.
Detta javascript exempel (kan köras lokalt på din egen webbläsare genom att klicka på filen "index.html" eller kan göras live på webben genom att överföra den till din egen server) kommer att vara en utgivare och ansluter till bearbetning exemplet som visas i listan abonnent. Bearbetning skissen kommer sedan att skicka data till arduino via den seriella kabeln.