Team Pong (3 / 4 steg)
Steg 3: programvara
Startpunkt är en handledning med C#-källkod från Microsoft (http://channel9.msdn.com/coding4fun/articles/Upgrade-Your-Game-TinyTennis-C ).
Den viktigaste anpassningen är kontroll av bat av ADC värdena i stället för tangentbordet. Eftersom nämnden för förvärvet kommer med .NET bibliotek detta var inte en mycket utmanande uppgift. Vissa extra funktioner läggs till ändra bat hastighet utifrån ADC värdet läsa. Det icke-linearitet motstånd värde är linearized adc värdet fyrkant. Tolerans i motstånd hanteras av ett adc_center värde som kan ställas in från användargränssnittet.
En ingående kontroll fönster läggs. Här kan användaren välja hur höger och vänster fladdermöss fungeras. Det är fortfarande möjligt att använda tangentbordet, eller spela mot datorn. Också kan ange antalet spelare höger och vänster. Det är insatsen fälten för att ADC centrera värden som beskrivs ovan och antalet omgångar för ett komplett spel.
Några andra klockor en visselpipor läggs som en fin melodi och bild när spelet slutar. Dessutom är bollhastigheten ökat något varje gång den träffar en fladdermus.
Slutligen för varje spel antalet spelare, som gruppen vann och den slutliga bollhastigheten registreras i en loggfil. Detta sätt efter ett stort antal spel, kan statistisk analys på denna data användas för att bevisa att teorin av Loren Carpenter.
(källkoden för detta projekt kommer att få på begäran)