Triangel strategi spel utbyte bitar (3 / 9 steg)
Steg 3: Starta med enda triangel bit: Moniamond
Jag använde AutoDesk 123D Design. Jag har inte någon riktig erfarenhet av CAD. Det gick en hel del trial i denna process. Det var ett bra projekt att bekanta sig med verktyget. Jag ska hoppa över alla fel som jag gjorde och bara täcka den slutliga processen som fungerat för mig.
Jag började med en polylinje till skapa primära liksidig triangel. Jag såg till att ange värden för ledningslängder (17 mm). Eftersom jag flyttat till den andra och tredje raden av triangeln, anges jag också vinkel (60 grader) med längden.
När jag hade denna grundform, jag kopierade den och flyttade den upp z-axel 2 mm. Triangeln som fanns kvar vid basen var skalade 80%. Jag bestämde mig att skala det lite mer än nödvändigt eftersom mina mätningar var från en linjal och inte bromsok. Detta skulle lämna en lite större spår i utbyte bitar så att de kan fortfarande passar på spelplanen, även om mätningarna var inte perfekt.
Jag pressad sedan var och en av trianglar 1 mm upp z-axeln. Genom att flytta den större triangeln upp 2 mm istället för bara 1 mm krävs, höll det de två fasta separat. Detta får mig att kopiera den mindre fast och flytta den uppåt 3 mm, eller ovanpå den större triangulär prisma formen.
Nästa flyttade jag de två översta triangulära prisma fasta ner 1 mm så jag hade bit 1, den inre triangel bit. Denna enda triangel pjäs blev grundelementet för alla resten av utbyte bitar.
Jag tryckt denna bit och testade det på min spelplanen. Det passar, så jag fortsatte att göra flera stycken.