Trigger (3 / 10 steg)
Steg 3: Accelerometer
Anledningen till detta inte är lätt eftersom kvar och just beroende på din läggning när du plocka upp fallet. Med andra ord gå upp till ett objekt och plocka upp. Notera vilken sida som är kvar och vilken sida är rätt. Lägga ner. Vända 180 grader och plocka upp den igen. Observera att vänster och höger har ändrats.
Så hur gjorde jag avgöra vilket sätt var kvar och som var rätt? Om du läser rubriken steg skulle du vet... acceleration. Om du visste vilken riktning fallet accelererad när det togs upp, kan du gissa 9 gånger av 10 vilket sätt personen stod inför. Därifrån kan du använda kompassen för att tilldela värden för vänster och höger.
Sak jag lärde mig om accelerometrar:
-de fungerar inte bra på skärbräda/prototyp styrelser
-de gillar en lång "koppel" som du har en tendens att slänga dem runt medan prototyper (även om du behöver)
-De kan vara en smärta i nacken ibland.