UCube: Design & Skriv 3D objekt genom att bläddra växlar (1 / 4 steg)
Steg 1: Grunderna
Programvaran visar sedan de aktiva punkterna på datorskärmen. Från mjukvaran finns det flera åtgärder du kan vidta för att bilda former och modeller. Du kan ta formen konvex skrov (Tänk inslagning en bit papper runt punktmängden, och det är ganska mycket det konvex skrovet), trådram konvex skrov, göra en spline genom punkter, och skapa en stig genom en sekvens av poäng. Det finns också en "Redigera"-läge där du kan justera hörnen i din modell att inkludera punkter utanför rutnätet normal punkt (av heltal gallret). När du är nöjd, kan du exportera din modell som en. STL-filen och skriva ut den på en 3D-skrivare.
Bilderna i det här avsnittet följer en enkel användning-fall för UCube: definiera hörnen i en modell på det fysiska gränssnittet, välja de aktiva punkterna genom programvaran konvex skrov, exporterar den. STL-fil för din modell och skriva ut det ute på en 3D-skrivare.
Nästa avsnitt kommer att gå igenom mer komplexa beräkningsmodeller och UCube systemfunktioner. (Du kan göra mycket mer än att göra en kub).