Uppgradera din uppskjutning i rymden med en fysisk iscensättning knapp för Kerbal rymdprogram (2 / 6 steg)
Steg 2: Tråd kretsen
Nu låt oss börja att bygga banan.
Använd först en jumper tråd för att ansluta 5v PIN-koden för din Arduino till kolumnen rött på din skärbräda. Gör samma sak med jord (GND) PIN-koden och den blå kolumnen. Detta gör det möjligt att få kraft från Arduino på några set av brödunderläggen pin längs röda linjen och tillåter oss att ansluta marken på någon pin längs den blå linjen.
För det andra, infoga tryckknapp växeln på en skärbräda. Den exakta platsen inte roll mycket, Tänk bara på att den i och ut stiften är på separata rader. Nu, köra en jumper tråd från den röda kolumnen i bakbord till ena sidan av växeln. Anslut den andra sidan av växeln till kolumnen blå med ett motstånd. Slutligen ansluta samma sida av växeln som du anslutit motståndet till en om stiften på Arduino. Jag använde stift 2.
Det var allt för den grundläggande kretsen!