Uppgradera din uppskjutning i rymden med en fysisk iscensättning knapp för Kerbal rymdprogram (5 / 6 steg)
Steg 5: Starta lyssnaren programvara
Nu har vi en fysisk knapp som skickar ett meddelande till datorn varje gång den är intryckt. Nu måste vi inrätta en lyssnare på datorn till att översätta "1" s kommer från Arduino till nyckel pressar att Kerbal rymdprogrammet kommer att erkänna.
Jag skrev ett litet program att göra just detta. Ladda ner, packa upp och sedan starta programmet. Det ska se ut på bilden. Nu, ställa in COM-portens nummer som din Arduino. Om du inte vet vilken COM port din Arduino använder, öppna programmet Arduino redaktör och kontrollera det nedre högra hörnet.
Nästa, placera markören i textrutan och tryck på blanksteg en gång. Lyssnaren kommer att simulera knapptryckningar för vad skrivs i den här rutan. Sedan knappen mellanlagringsplatsen i Kerbal rymdprogrammet är blanksteg, vi vill ha ett enda utrymme i denna lärobok.
När du anger COM-portens nummer och har en plats i textrutan, är du redo att prova det!. Tryck på knappen "Börja lyssna". Öppna en textredigerare som anteckningar eller Word och tryck på tryckknappen. Ett utrymme ska visas. Om inte, dubbelkolla att Arduino är ansluten, portnumret är korrekt, och att lyssnaren programmet fortfarande körs.