USB-SNES Controller (3 / 10 steg)
Steg 3: Blinkande Hex filen till Atmega8
Jag använde en usb programmerare för att blinka min chip. Detta innebär att en kompilerad hex filen skickas från datorn till chipet. Inga faktiska programmering behöver göras. Seriella och parallella vilja arbeta för, men den programmerare programvaran kommer att vara lite annorlunda från min.
HEX filen laddas ner här: (Högerklicka Spara mål som....)
www.raphnet.net/electronique/snes_nes_usb/releases/nes_snes_db9_usb-1.7.hex
Detta är en firmware som berättar chipet kan hantera alla signaler.
Alla Atmega marker måste säkringen byte. Oroa dig inte om vad de gör, bara veta att denna design:
övre byte = 0xc9
låga byte = 0x9f
Ditt chip blinkande program bör ha en möjlighet att ställa dessa säkringar. Jag använde ProgISP på mitt system.
När du har det blixtrade, är du redo att börja bröd ombordstigning.