USB-spelkontroll med Tilt-accelerometer mus (8 / 9 steg)
Steg 8: Lägga till musen
Nu ska vi lägga till i accelerometern för att skapa en tilt-aktiverat mus. Nästan alla accelerometer kommer att göra, men det enklaste att använda är en analog utgång en. ADXL335 fungerar bra. Först kommer vi driva chip genom 3.3V (inte 5.0V) och marken från Teensy, sedan Anslut tre analoga utgångar (X Y och Z) tre analoga ingångar. Slutligen vi lägger till Mouse'ing kod skissen så att musen rörelse händelser skickas när registeransvarige vinklas.
Skär en bit av bandkabel, vi kommer att använda Brown för marken, rött för + 3V, sedan Orange gul och grön för X Y och Z respektive [se bild 8a].
Vi slet den bruna kabeln så att det inte skulle vara tvinnade [se bild 8b].ADXL335 kräver 3V ström, så inte ansluta den till VCC (5V) istället, vi använder den 3V som det teensy ger - det använder att spänning för USB kommunikation, du inte kan dra mer än kanske 20-40mA vilket är mycket för detta men inte tillräckligt för kanske en massa lysdioder! Brown ansluter till andra GND stift[se bild 8c].
Nästa ansluta X, Y och Z att F5, F4 och F1 (inte Använd F0!) [se bild 8d].
Nu bör du prova nästa skissen, teensySNES_test2.pde som kommer att flytta musen som du lutar registeransvarige.