UT Trophies Papercraft
Visa dina Unreal Tournament troféer du tjänat till dina vänner! Bara skriva ut, klippa och limma dem tillsammans. Vissa behöver en stödram. Du kan skala dem enligt dina önskemål med hjälp av Pepakura Designer (du se dimensioner där). De skalas för närvarande mot den andra papercrafts, så vill du förmodligen att skala det upp för en ordentlig storlek och naturligtvis lättare limning. Trofén på bilden skalas av 4. Det finns också 2 lätt versioner (Champion & överfall Trophy) om karaktären är för svårt att göra! Bara ersätta strukturen med den enkla versionen där tecknet skrivs ut på konsistens!
>>Hämta UT troféer pappersmodell mönster här<<
Hämta Pepakura Designer här:
http://www.tamasoft.co.jp/pepakura-en/
Krav:
- (Stark) Papper
- Skrivare
- Sax/cutting penna
- Lim (jag rekommenderar: "Aleene's Tacky lim")
- Järn/stål för för stödram och en pincett att klippa det
- Valfritt pincett
Tips
===========
Justera din pappersstorlek! Papersize används är A4, så om du använder Letter-format måste du ändra det i Inställningar -> Skriv ut och Pappersinställningar -> PaperSize och ordna sedan om delarna för att passa sidan.
Du kan ändra storlek på papermodel som du vill genom att gå till 2D-Meny > ändra skala -> skalfaktor.
Om du inte/vill ha viklinjerna, men vill hålla viftar med, gå till 2D-menyn -> Edit Mode -> kanten färg och då check "Dölj kanterna nästan platt" och sätta reglaget hela vägen till vänster (0 grader) att dölja viklinjerna. Skjut reglaget åt höger om du vill att foldlines ska visas.
Om du vill hålla viklinjerna, men vill de öppnare: gå till Inställningar -> Print och papper -> justera mängden transparens som du vill. (Detta påverkar foldlines och klaffar).
Du kan ändra strukturen genom att gå till Inställningar -> Inställningar för textur och ersätta textur med en annan. Jag ingår olika textur filer.
Använda programvaran för att enkelt se vilka delar ansluta till varandra.
===========