Varför skulle det inte vara ormar?! (3 / 6 steg)
Steg 3: Klipp ut och kurva
Jag spårade den yttre raden i varje orm med små wood carving verktyg, att hålla i minnet vilka orm delar behövs för att vara framme och vilka som behövs för att se ut som om de ringlade sig bakom. Utmaningen är att skapa tillräckligt djup för ormarna slingra sig bekvämt, begränsad av tjockleken på pumpan, som i detta fall var nära två inches.
Bilderna i det här steget visar processen för att få en orm bakom en annan: spolen framför är ganska enkelt - du bara avrunda det. Men spolen i ryggen har sig båge brant mot mitten av pumpan tills den är believably "bakom" den framme.
Det finns verkligen inte mycket annat som händer här; alla andra ormar följer i princip samma förfarande. Jag hade mindre ormar ringlande runt de två större ormar, som såg cool, men också bidragit till att hålla strukturen tillsammans.
Inledande klotter preciseras endast sida-vickar, i princip på en x och y axel. Men som ormarna blev snakier, jag fick också möjlighet att lägga till några in-och ut vickar: spolar som var alla av sig (inte överslag runt andra spolar) kan fortfarande spela inom denna två-tums gräns, böjda inåt och utåt på z-axel, likaledes så upp och ner och vänster och höger. Jag tror det hjälpte göra detta ser ut mer som en hög med ormar bara vara ormar.