VHDL spel: LED - knappen Push spelet Instructable (7 / 7 steg)
Steg 7: komplett!
Som en översyn av våra hela projektet, låt oss förklara spelet vi har just skapat. Växla mellan aktivera byta till på, sedan tillbaka till off börjar hela spelet. Vid toggling Aktivera switchen som sådan, vi har aktiverat en enda LED ljus för spelaren och det är nu upp till den personen att trycka på motsvarande knapp på det ljus som aktiveras. Om rätt knapp trycks in inom den angivna tidsramen, sedan ett nytt "random" ljus lyser och igen spelaren måste trycka rätt motsvarande knapp inom tidsramen. Om spelaren inte trycker på rätt knapp inom den angivna tidsramen, då spelet är över och Aktivera switchen måste växlas igen för att spela igen. Kom ihåg dock att det ursprungliga målet var att göra den fullständiga versionen av Simon Electronic spel. Dock som nämnts tidigare, på grund av den tilldelade tidsramen vi hade att slutföra detta projekt, kunde vi inte infoga hela öka sekvens aspekt av spelet Simon. Som ett resultat, slutade vår version av Simon spelet mer som ett "Whack-a-Mole" spel. Det blir upp till dig att avsluta den ökande sekvens aspekt om du återskapa Simon spelet (Tips: prova en FIFO).
Du är nu gjort och skapat ett spel med VHDL! Vi hoppas du gillade gör detta spel och att våra instruktioner var hjälp för dig. Som en påminnelse var att göra detta spel en stor prestation med tanke på att Simon spelet var i princip den första spelkonsol. Många av oss, inklusive jag själv, gå in på digital design i hopp om att en dag arbeta på intressanta projekt i framtiden (dvs. utforma videospel, arbeta för Apple etc.). Genom att återskapa detta spel, följer du i stegen i historien om hur all denna revolutionerande teknik kom.