Virtuella 3D Imaging (2 / 6 steg)
Steg 2: Konfigurera IDE
När du har installerat IDE, öppna den.
Först spara tomma filen någonstans du vill ha med något namn. Nu öppna filen tom .pde.
I menyraden, gå till: skiss > Importera bibliotek > Lägg till bibliotek. En ny applet med titeln "Library Manager" visas. I undermenyn kategori, Välj Video & Vision. Hitta i biblioteket "Video" av stiftelsen för bearbetning. Installera den. Efter det är gjort, Stäng och starta om bearbetning. Nu om du gå och hitta den Video library, visas ett "Ta bort" knappen bredvid den. Detta säger du att du har installerat ditt bibliotek.
Nu, Anslut kameran till datorn.
Nästa, kopiera och klistra in följande kod:
import processing.video.*;
void setup()
{
println(Capture.list()); Capture.list() returnerar en matris med listan över tillgängliga kameror
}
Klicka på kör och klicka sedan på stoppa för att stoppa körningen av koden. I konsolen (det svarta området i IDE), kommer du se en lista. Varje rad är i följande format: namn = "nameOfCamera", storlek = X x Y, fps = FramesPerSecond
Nu, leta efter en linje som anger namnet på din kamera och dimensioner (i bildpunkter) på bilden du vill vara i, ges efter storlek och graden av förändring i bilder som ska visas på skärmen, efter fps. Bildrutor per sekund betecknar antalet bilder ändras på skärmen i 1 sekund. Till exempel om fps = 30, 30 bilder från kameran kommer att fångas upp och visas på skärmen i 1 sekund. Så, det verkar som du tittar på en video. När du har valt linjen, kopiera raden i anteckningar och sparas det någonstans. Dessa uppgifter kommer att krävas senare. Du kan ta bort den textfil du sparade efter nästa steg.
Nästa, gå till: Fil > Inställningar . Ett nytt fönster kommer att visas. Klicka på kryssrutan bredvid för att "Öka maximalt tillgängligt minne för..." Se bilderna. Standard minnet är 256 MB. Nu öka minnet till 1024 MB. Detta görs eftersom du kommer att behöva lagra ett stort utbud av bilder och för vilka, 256 MB är otillräcklig.
Slutligen, gå till: Verktyg > Skapa teckensnitt. Ett nytt fönster kommer upp. Markera det teckensnitt du vill. En gång gjort med den, klicka på OK. På den plats där du sparade denna tom fil, hittar du en ny mapp med namnet "data" kommer att skapas och i det, ser du en .vlw fil. Detta är teckensnittsfilen.