Warmachine Gaming tabell för Penny Arcade
Vi är tre killar i Boston intresserade av alla typer av spel, och i detta fall baserad Figurspel.
Vi fascineras av teknik och en fråga i våra sinnen var "Hur kan vi förnya wargaming terräng och bord design till att göra en mer uppslukande och interaktiv spelupplevelse?"
Vårt svar på detta är vad vi kallar "Augmented terräng".
Möte Penny Arcade på PAX EAST:
För PAX East i mars 2011 byggde vi en docka tabell för Warmachine kallas "Clockwork Cove" som med rök effekter, RGB LED-belysning i byggnader och terräng, LED strålkastare delar med RFID-kort & scanner för att utlösa alla dessa effekter genom att använda en Arduino Microcontroller i en central byggnad. I vår grupp har vi kollektivt över 15 års modell gör erfarenhet, så det också passa in i en estetiskt tilltalande Steampunk Harbor tema mycket väl.
När Penny Arcade Mike såg displayen, frågade han hur han kan gå om idrifttagning ett projekt för sin gaming group.
Efter några diskussioner var planen att bygga ett bord, skickas ut till Seattle i augusti, då flyger ut till PAX Prime med terrängen att slutföra leveransen. Detta är berättelsen om hur vi byggt (och levereras) det.
Projekterar krav:
Modulära styrelse: 2' x 2' fyrkanter som kan ny inriktning och omarbetas för många kombinationer
Modulära terräng höjd: De ville ha ett sätt att ändra höjd terräng. Vi kom fram till en strategi som inte provat förut i wargaming.
Corvis-tema: Mike's gaming group spelar genom en Privateer Press RPG i en stad som heter Corvis. De gillade teman och använde detta var kompassen för scenografi. Corvis är vid korsningen av tre floder och brukade vara en jordbruk stad. Det är känt för ett stort universitet och har varit i centrum för många konflikter när olika arméer ockupera territorium. Över tiden har staden fallit i stort förfall och depression, särskilt eftersom våt, instabil marken har gjort många byggnader blir instabil och sakta sjunka ner i marken. Det finns ett underjordiskt nätverk av tunnlar och kammare av den gamla staden.
Lampor: Vi visste att vi ville inkludera lysdioder i terrängen och byggnader, på ett modulärt sätt så att varje funktion kan fungera oberoende av tabell konfigurationen för scenariot.
Tema:
Även om undercity inte ingick spelbara i styrelsen behövs det för att en känsla av att något lurar under gatorna
Vi ville skapa en känsla av djup. Spelbara ytan kan vara platt, ville vi lägga till en 3D-effekt. Vi hittade bilder som var representativ av utseendet av Corvis. Dessa styrs många av våra beslut.
Begreppet Generation:
Vi började med att skissa och brainstorming. Vi gjorde skala indexkort med terrängen på den för att se hur det fungerar när de blandas och ordnas. När vi kom fram till infogar terrängen idé vi gjort en Solidworks CAD församling.
Glöm inte att din lokala gaming butik är fortfarande en av de bästa ställena att presentera och diskutera idéer. Bära med sig ett litet anteckningsblock du någonsin få en inspirerad idé och inte känner mig dum om med tanke på den "fel idé" eftersom man aldrig vet när som trodde att processen kan leda till "rätt idé".
Extra länkar:
Mike var så nöjd med hur tabellen visade sig att han postat en funktion på Penny Arcade hemsida.
Också välkommen att kolla in vår facebook-sida
Information om vad andra medlemmar av warmachine tänkte gemenskapen kolla in vår tråd på Privateer Press