Wireless Halloween ljudeffekter (4 / 6 steg)
Steg 4: Programmering Imp och Agent
Program för den integrerade havspolitiken är kopplad till detta steg. Det finns 2 olika men relaterade bitar av kod - Imp koden och Agent koden. Agenten bor på Imp Cloud servrar och ger API för HTML-sidan körs på tabletten att fråga status för rörelsesensorn.
Imp koden är hämtat bildar molnet till Imp maskinvaran. Denna kod implementerar en callback-funktion för Pin 1 av den integrerade havspolitiken som utlöses när Pin radnivå ändrar tillstånd. Detta är ett effektivt sätt att övervaka status för rörelsesensorn utan polling PIN-koden. Varje gång rörelsesensorn utlöses, genererar den en logik nivå "1" på Imp pin. Imp koden läser pin nivå och överför detta till dess agent genom en bakgrund messaging mellan den integrerade havspolitiken och det är Agent. Agenten lagrar pin status och returnerar det till HTML-sidan på begäran.
Det enklaste sättet att ladda koden är att skapa ny modell för den integrerade havspolitiken genom att klicka på kugghjulsikonen bredvid enhetsnamnet Imps. I mitt fall lämnade jag standardnamnet som är mac adress pre-väntande av en Imp-specifik kod. Klicka på kombinationsrutan tillhörande modell och skriv ett nytt modellnamn: HalloweenSound. Klicka på Spara ändringar för att skapa en tom modell. Nu öppna den bifogade filen HalloweenAgent.Nut och förbi innehållet i den vänstra rutan i IDE, öppna filen HalloweenDevice.Nut och förbi det är innehåll till den högra fönsterrutan i IDE. Klicka på "Bygga och köra" knappen för att starta agenten och den integrerade havspolitiken. Om du har kopierat allt korrekt bör du ser inga fel!
Om du ser fel, har du gjort ett kopiera och klistra in fel så ta bort allt från två IDE fönsterrutorna och upprepa processen.
Du är nu redo för HTML-koden.