Gör din egen 2-spelare Simon säger Game (4 / 7 steg)
Steg 4: Spara och kontrollera användarinmatad
Skapad av: Ainslee Heim och Keeley Edwards
Denna modul kontrollerar att spelare 2 har angett rätt sekvens av färger som visas av spelare 1.
Varje spelares sekvens lagras i en vektor av 4-bitars binärtal. Färgerna är följande:
4' b0001: röd
4' b0010: gul
4' b0100: blå
4' b1000: grön
Dessa färger motsvarar trumset rock band.
Funktionen store fyller varje spelares vektor i positiva utkanten av drum kit signalen. På varje positiv kant uppdateras ett register "colourStore" i modulen huvudsakliga spelet till färgerna som anges ovan. colourStore skickas till den store modulen där varje spelare vektor är fylld. Varje spelare ingångar en sekvens av färger. När Player1 och spelare2 fylls, de skickas tillbaka till den huvudsakliga modulen och kollade för en match.
Den store modulen tar följande in- och utgångar:
Ingångar:
-colourStore: den senaste färg ingående av användaren
-spelare: en switch kontrollerad variabel som indikerar om Player1 eller spelare2 blåst
Utgångar:
-Player1, Player2: n bitar vektorer, inledningsvis tom, som skall fyllas med användare insatsvaror som de kommer