3D-tryckt foto
Detta är hur du skapar ett 3d tryckt foto. Detta Instructable flöden från utforskning av idéer föreslagits av James Yett. Denna särskilda del är inspirerad mestadels av arbetet av Danny Rozin (http://www.smoothware.com/danny/), till exempel trä spegeln."
Konceptet fungerar på grundval av en diffus reflektion på en yta från en enda ljuskälla http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuse_reflection . När en yta är orienterade så att det återspeglar ljuskällan mot ögat, verkar det vara en ljusare färg. När ljuset reflekteras bort, visas det mörkare.
Om ytstruktur är ganska grov du kommer att ha en mer diffus reflektion och de flesta av ljusstyrkan i ljuset är spridda. Detta fungerar bäst med ett mörkare material sedan ljusare absorberar mindre ljus och ljuskällan blir mindre synliga. Om ytan är polerad, du kommer att få mer speglande reflektion och ljuskällan visas ljusare, vilket möjliggör en ljusare färg material.
För att skapa den orienterade ytor, använde jag Autodesks Dynamo som är en grafisk programmering miljö för Vasari eller Revit (få Vasari gratis på www.autodeskvasari.com och Dynamo på www.dynamobim.org).