3D tryckt Kerbal statyett (Kerbal rymdprogram) (2 / 6 steg)
Steg 2: Modellering (Kerbal) karaktär
Jag kommer inte att gå in i detalj här om själva processen, 3D-modellering är något som kan ta lång tid att lära sig och theres massor av tutorials och utbildningsresurser ute på internet som kommer att omfatta ämnen bättre än jag kan här.
Modelleringen tog flera dagar att slutföra och justera tills jag var nöjd med resultatet och var säker på att modellen var vägda ordentligt, så det skulle stå upp utan att falla.
Jag uppmärksammat särskilt området där hjälmen skulle "gå med" på Kerbal karaktär. Denna del var knepigt att få rätt och tog några tester och iteration av design. Jag behövde hålet i hjälmen till linje upp med skivan, utan att området skivan bifogad fil är för stor för att det såg dum och hålet på hjälmen är för liten att det inte skulle passa i kerbals huvudet.
(se "pinnar" bilden, med pilar som visar de särskilda platser för att hålla hjälmen)
Det var också viktigt att modellera 3 olika uttryck (för Bill, Jeb och Bob) som jag ville ha 3 unika Kerbal modeller.
Jag färdiga genom att lägga till några grundläggande färga till modellen, som är att vara senare används för texturering slutskedet.