Adventure Time's BMO: GBC Mod replika (3 / 20 steg)
Steg 3: Del 1: matematiska papper modell förhållandet!
Denna första del är inte riktigt som svårt, och bara kräver vissa färdigheter med grundläggande workshop verktyg, sömnad och även grundläggande kemi.
Först, allt om min Beemo är baserad på papper skära ut planer som tillhandahålls av Cartoon Network på webbplatsen äventyr tid. Jag har alltid visste att jag ville placera en Game Boy Color system in i honom när jag var klar, så han kunde spela riktig Nintendo spel, så jag var tvungen att skala om modellen så Game Boy systemet skulle inte bara passa lätt, men på grund av det faktum att BMO egen skärm är rektangulära vs Game Boys inre fyrkantig skärm, jag visste jag could't göra honom alltför stora och ohanterliga och distrahera från spel. Så jag bestämde mig att skala om allt baserat på höjden kring svarta Gameboy färg RAM (som är cirka 2 1/4 '' hög).
Nu är nuvarande på papper modell kropp runt 1 1/2 '', med en skärmhöjd av 1/2 ''. Önskad höjd för skärmen är 2 1/4 '' . Så, efter några snabba beräkningar, jag uppskattar att den slutliga höjden på Beemos kropp runt 5 1/2 '' tall. Och sedan efter några försök och misstag pritining, jag använde då Microsoft Paint att skala om hela modellen av 330%.
Så ja, skala papper med 330% i MS Paint, eller tills du får en total-höjd av cirka 5 1/2 ''.