Animera med 12 principerna (2 / 9 steg)
Steg 2: Där händer det?
Så du fick din fyrkant, men sedan vad du ska göra med det kvadrera? Inte tänka på hur du kommer att få där, vi ska gå över det i de kommande stegen, men vad som verkligen kommer att hända med det kvadrera? Fråga dig själv dessa frågor när du vill animera något. Ha en objekt standby, inte riktigt tilltalande för publiken, varför de 12 principerna kommer hjälpa dig mycket här. I det här steget kan principen rakt fram du planera de kommande stegen. Eftersom vi endast övergår en låda, det finns bara två steg rutan kommer att gå igenom (vilket är punkt A och punkt B).
Punkt A är där torget sitter där, och låt oss säga vår punkt B är att flytta den till höger sida av skärmen. Vi kunde även gå till övre vänstra sidan av skärmen, studsa runt eller kanske ens låta det form-shift till en människa. Himlen är gränsen när det gäller att animera, men för enkelhetens skull, låt oss flytta torget från vänster till höger.