Animera med 12 principerna (8 / 9 steg)
Steg 8: Timing och ramar
En boll studsar kan ta färre ramar än kuben, men det är okej. Ingenting det strikt tillämpat ramar, utan snarare mot timing. Vilket innebär att även om du har placerat bildrutorna mycket väl och gjort allt korrekt, det kan vara för kort för att pågå i en film eller ens en PR-video (kallas ibland en PV). Det kan vara ett problem om du animera en scen för en film, eftersom de är starkt beroende av timing, men eftersom vi är bara hantera en studsande boll, våra tajmingen är perfekt. Men ha det i åtanke när du planerar på att hantera större projekt på egen hand.
Det är också lätt att gå vilse i animering när du drar en ram och det verkar på något sätt lite mer av än resten av ramar. I fall som dessa, måste du kontrollera den före och efter ramar för att rita. Det kan vara eftersom det är för långt från den ursprungliga punkten eller det dras för högt eller sin plats. Om det hjälper, ta bort ramen och se hur resten av klippet spelas upp. Lägg sedan till en ram i beroende på vilket område som du tror kan behöva lite längre (som början eller slut).