Arduino och se högtalaren spelar (2 / 4 steg)

Steg 2: Koden



/ * Ursprungliga koden skapad 21 Jan 2010
/ modifierade 30 Aug 2011
/ av Tom Igoe (http://pastebin.com/tCYvfky9) och konfigureras av mig 2013 (min koden nedan)
/
/ När du firgure ut hur du ansluter arduino och gjorde det spela grundläggande melodin. Du borde börja kodning
/
/ Först du kommer behöver de anteckningar du kan kopiera klistra in min eller bara kopiera den från http://arduino.cc/en/Tutorial/Tone
/
*/

Vi börjar med ställa alla journalanteckningar

#define NOTE_B0 31
#define NOTE_C1 33
#define NOTE_CS1 35
#define NOTE_D1 37
#define NOTE_DS1 39
#define NOTE_E1 41
#define NOTE_F1 44
#define NOTE_FS1 46
#define NOTE_G1 49
#define NOTE_GS1 52
#define NOTE_A1 55
#define NOTE_AS1 58
#define NOTE_B1 62
#define NOTE_C2 65
#define NOTE_CS2 69
#define NOTE_D2 73
#define NOTE_DS2 78
#define NOTE_E2 82
#define NOTE_F2 87
#define NOTE_FS2 93
#define NOTE_G2 98
#define NOTE_GS2 104
#define NOTE_A2 110
#define NOTE_AS2 117
#define NOTE_B2 123
#define NOTE_C3 131
#define NOTE_CS3 139
#define NOTE_D3 147
#define NOTE_DS3 156
#define NOTE_E3 165
#define NOTE_F3 175
#define NOTE_FS3 185
#define NOTE_G3 196
#define NOTE_GS3 208
#define NOTE_A3 220
#define NOTE_AS3 233
#define NOTE_B3 247
#define NOTE_C4 262
#define NOTE_CS4 277
#define NOTE_D4 294
#define NOTE_DS4 311
#define NOTE_E4 330
#define NOTE_F4 349
#define NOTE_FS4 370
#define NOTE_G4 392
#define NOTE_GS4 415
#define NOTE_A4 440
#define NOTE_AS4 466
#define NOTE_B4 494
#define NOTE_C5 523
#define NOTE_CS5 554
#define NOTE_D5 587
#define NOTE_DS5 622
#define NOTE_E5 659
#define NOTE_F5 698
#define NOTE_FS5 740
#define NOTE_G5 784
#define NOTE_GS5 831
#define NOTE_A5 880
#define NOTE_AS5 932
#define NOTE_B5 988
#define NOTE_C6 1047
#define NOTE_CS6 1109
#define NOTE_D6 1175
#define NOTE_DS6 1245
#define NOTE_E6 1319
#define NOTE_F6 1397
#define NOTE_FS6 1480
#define NOTE_G6 1568
#define NOTE_GS6 1661
#define NOTE_A6 1760
#define NOTE_AS6 1865
#define NOTE_B6 1976
#define NOTE_C7 2093
#define NOTE_CS7 2217
#define NOTE_D7 2349
#define NOTE_DS7 2489
#define NOTE_E7 2637
#define NOTE_F7 2794
#define NOTE_FS7 2960
#define NOTE_G7 3136
#define NOTE_GS7 3322
#define NOTE_A7 3520
#define NOTE_AS7 3729
#define NOTE_B7 3951
#define NOTE_C8 4186
#define NOTE_CS8 4435
#define NOTE_D8 4699
#define NOTE_DS8 4978

Tonerna av melodin för både musik och sedan lamporna

int melodi [] = {
NOTE_E4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3,
NOTE_C4, NOTE_E4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4, NOTE_E4,
NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3, 0, NOTE_D4, NOTE_F4, NOTE_A4, NOTE_G4, NOTE_F4,
NOTE_E4, NOTE_C4, NOTE_E4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4,
NOTE_E4, NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3, 0,
NOTE_E3, NOTE_C3, NOTE_D3, NOTE_B2, NOTE_C3, NOTE_A2, NOTE_GS2, NOTE_B2, 0,
NOTE_E3, NOTE_C3, NOTE_D3, NOTE_B2, NOTE_C3, NOTE_E3, NOTE_A3, NOTE_GS3};

int melodyLed [] = {
9, 12, 11, 10, 10, 11, 13, 13, 11, 9, 10, 11, 12, 11, 10, 9, 11, 13, 13, 0, 10, 8, 13, 7, 8,
9, 11, 9, 10, 11, 12, 11, 10, 9, 11, 13, 13, 0, 9, 11, 10, 12, 11, 9, 13, 7, 12, 0, 9, 11, 10,
12 11, 9, 13,7};

Obs är i melodin till exempel 2 den kortaste och 8 är den längsta:
int noteDurations [] = {
4, 8, 8, 4,8,8,4,8,8,4,8,8,4,8,4,4,4,4,4,8,
4, 8, 4, 8,8,4,8,4,8,8,4,8,4,4,4,4,4,8,
2, 2, 2, 2,2, 2, 2, 8, 8,2,2,2,2,4,4,2,2};
CONST int buttonPin = 2; numrera av tryckknapp PIN-koden
int buttonState = 0; variabel för att läsa tryckknapp status

int led1 = 13.
int led2 = 12.
int led3 = 11;
int led4 = 10;
int led5 = 9;
int led6 = 8;
int led7 = 7.
int led8 = 6;

void setup() {
pinMode (buttonPin, ingång);
pinMode (led1, produktionen);
pinMode (led2, produktionen);
pinMode (led3, produktionen);
pinMode (led4, produktionen);
pinMode (led5, produktionen);
pinMode (led6, produktionen);
pinMode (led7, produktionen);
pinMode (led8, produktionen);

iterera över tonerna i melodin:

}

void loop() {
Läs statligt av tryckknapp värdet:
buttonState = digitalRead(buttonPin);

Kontrollera om tryckknappen trycks.
om det är, är buttonState hög:
om (buttonState == hög) {
ton
för (int thisNote = 0; thisNote < 55; thisNote ++) {

för att beräkna noterar varaktighet, ta en sekund
dividerat med Noteringstyp.
e.g. fjärdedelsnot = 1000 / 4, åttondelen noterar = 1000/8, etc.
int noteDuration = 1100/noteDurations [thisNote];
digitalWrite (melodyLed [thisNote], hög);
tonen (3, melody[thisNote],noteDuration);

Ange en minsta tid mellan dem för att skilja anteckningar.
tonens längd + 30% verkar fungera bra:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1,30;
digitalWrite (melodyLed [thisNote], låg);
Delay(pauseBetweenNotes);
stoppa tonen uppspelningen:

noTone(8);

}
}
annat {
stänga av ljud
noTone(8);
}

}

Se Steg
Relaterade Ämnen

TV KONTROLLERBAR fjärrdatorn MP3 spelare använder ARDUINO och bearbetning

Hej var och en. här visar jag min projekt TV kontrollerbar fjärrdatorn MP3 spelare med bearbetning programvara och arduino ombord. Denna projektidé är baserad på att kontrollera datorn med TV-fjärrkontrollen. I detta projekt skapade jag egna MP3-spel...

Göra en bärbara streckkodsläsare med en arduino och en cuecat

runt om vänden av århundradet, det var ett företag vars affärsmodell ingår ger bort gratis streckkodsläsare som emulerar tangentbord. En relativt enkel mod till dessa cuecat skannrar bort krypteringen och gjorde dem lämpliga för skanning av streckkod...

EL Wire hatt: Sekvenserade och ljud aktiverat med fjärrkontroll - drivs med Arduino och Sparkfun

Välkommen till Instructable guide av hatten EL Wire med några roliga funktioner.Konceptet är en EL Wired hatt med 8 sekvenserade EL ledningar kontrolleras av en trådbunden fjärrkontroll. Flera hastighetslägen kontrollerbar sekvens är förprogrammerad...

Höghastighetståg fotografering med Arduino och CHDK

detta projekt använder en Arduino mikrokontroller och en laser paus-beam utlösa brand via USB remote en Canon kamera modifierad med CHDK (Canon hacka Development Kit) firmware.Omedelbar påverkan är den snabba blixtfotografering utlöses av ljud eller...

"ArdiPi" trådlöst Arduino och R-Pi Rover

"ArdiPi" trådlöst Arduino och Raspberry Pi RoverAv: GregSå låt mig berätta hur detta projekt fungerar. Du har helt enkelt en Arduino (Uno eller Leonardo) som du använder för att ansluta till två motorer och kontrollera dem. Då har du en Raspberr...

Roboten drivs av PS3-handkontrollen genom Arduino och Wifi sköld

detta är en robot som använder de två vänster och höger styrspak på PS3-handkontrollen till enheten "tank-stil." Chassi, hjul och motorer köps i ett kit. En Arduino Uno är monterad på chassit och en Wifi sköld är staplade ovanpå den. Två separat...

D.D.Tap - interaktiva spel plattform med bearbetning, Arduino och Twitter

D.D.Tap är ett spel som kan spelas med hjälp av sensorer kopplade till Arduino och gränssnitt till spelet producerade med bearbetning. Det är en enkel dance dance revolution som spel som ackumuleras punkt när spelaren aktiverar sensorerna eller tryck...

Gitarr hjälte USB-styrenhet med Arduino och Java

Jag har planer på att skapa en gitarrhjälte (eller Frets on Fire) controller för länge. För några veckor sedan hittade jag en gitarr leksak (med knappar i nacken, whammy bar och strum bar) på den lokala butiken diskonterat från ca 5000 ungerska forin...

Utveckla ett ATtiny firefly projekt använder Arduino och det är IDE

Jag såg nyligen ett intressant projekt av Karl Lunt som används en ATtiny13 för att efterlikna en firefly (http://www.seanet.com/~karllunt/fireflyLED.html). Detta i sig, är verkligen inte unik, men det fick mig att tänka om en av mina tidiga microcon...

Bildskärmsmenyn ljud ATM-7 Smartphone talaren med Arduino och Blynk

Dessa dagar finns det flera sätt att genomföra flera zoner ljudet med smartphone baserad kontroll men de flesta är begränsade till ett par zoner eller kräver dyra egna rutor i varje läge (Hej! Sonos). En talare väljare ansluten till en mottagare med...

Labyrint Problemlösaren med Arduino och ArduMoto(Micromouse) V:1.2

Här '' Instructables'' syftar till att hjälpa någon maker, entusiast att göra sin egen labyrint Problemlösaren (Micromouse). Förekomsten av Micromouses har dateras tillbaka till 1950-talet och tävlingar hålls sedan dess. Även dessa tävlingar kan kräv...

Spela fransmännen kan kan använda Arduino och Summer

Bonjour!Gör din Arduino spela den franska kan kan använda en Summer. Ingen tång. Inga bränder. Det är så rakt fram att det är så upprörande den kan kan innebär.Detta instructable täcker några inledande elektronik info, och fokuserar på att skriva skr...

Styra din Tv, Dvd och ljud system med Arduino och Android

Hej alla, detta är min andra instructable och min första på engelska, så, ledsen för misstag.Jag vill dela detta projekt det handlar om hur du kan styra din Tv, DVD och ljudanläggningen med Arduino och en app för Android med app inventor.Om du gillar...

Smart alarm: med Arduino och velostat

Syfte:Vakna upp är den svåraste delen av dagen, och för de flesta, det är att komma ur sängen del. Syftet med Smart Alarm projektet är att skapa en interaktiv väckarklocka som kräver att användaren att fysiskt göra en åtgärd/pose som stänger av larme...

Taligenkänning med Arduino och BitVoicer Server

I detta Instructable ska jag visa hur man använder en Arduino ombord och BitVoicer Server för att kontrollera några lysdioder med röstkommandon. Jag kommer att använda Arduino Micro i detta Instructable, men du kan använda en Arduino ombord du har ti...

Matrix effekten med Arduino och TV

Minns filmen The Matrix? Naturligtvis, vem kan glömma att man!Kom ihåg koden-faller-down-the-skärm effekten från filmen? Mycket unik!Är du intresserad av att skapa en liknande effekt med en Arduino och TV?Följ med.Vad du behöver:1 Arduino (du behöver...

Rörelseaktiverade ljus med Arduino och HC-SR04 sensor

Jag gjorde detta projekt för länge sedan att tända upp i köket när jag öppnar bakdörren.Tanken var när jag öppnar bakdörren, detta ljus som tänds under 15 sekunder och som ger mig tillräckligt med tid att nå strömbrytaren på den motsatta väggen. Före...

Arduino och 3d-utskrifter (ARDUI3D) for DUMMIES

Teknik: Välkommen till Arduino och 3D-utskrifter för DUMMIES... Med utvecklingen i elektroniken och tillverkningsområden under de senaste åren, är vi kvar med en bra kombination av teknik som kan kombinera och skapa en underbar plats för utforskning...

2WD röst kontrollerat Robot med Arduino och BitVoicer Server

I detta Instructable ska jag visa hur man bygger en 2WD röststyrd robot. Även om jag kontrollera endast DC motorer om du vill flytta roboten, samma tillvägagångssätt kan användas till röststyrning stegmotorer och servomotorer, så om du planerar att b...