Arduino-Radio kontrollerade väte luftskepp (2 / 13 steg)
Steg 2: Hur det fungerar: sändare
1 1 0 0 1 0 0 0
Där 1 är "hög" på TX data raden för 0.5ms och 0 är "låg" på raden för 0.5ms. Innan den skickar detta, dock sänder radion en "start koden":
1 0 1 0 0 1 0 1
Detta är vad Arduino på andra sidan "söker" - det måste se detta värde innan det startar inspelning datapaket, eller annars det kan börja spela in mitt i ett paket och sedan allt skulle bli kastad av. Så detta är en komplett datapaket att marken Arduino överför (det skickar ut dem en gång varje 10 MS):
[start koden] [motor #1 byte] * [motor #2 byte] * [servo byte] *
Den * indikerar en hög puls för 0.5 ms--dessa behövs eftersom radion får en massa störningar om du lämnar den sitter lågt till long.
Du kan se de spakar och kontakterna leder till Arduino och radio i bilden.