Arduino-Smart avstånd kontrollerade insekt (4 / 15 steg)
Steg 4: Med hjälp av Servo biblioteket i Arduino
Biblioteken är samlingar av subrutiner eller klasser som låt oss utvidga grundläggande
funktionaliteten i en plattform eller språk till exempel Arduino. Det finns många olika bibliotek som hjälpa oss tolka data eller använda specifik hårdvara på ett mycket enklare och renare sätt. På http://arduino.cc/en/Reference/Librarieskan du utforska de tillgängliga bibliotek för Arduino. Som dessa bibliotek är tänkt att utöka vår kod endast när det behövs, måste vi deklarera varje bibliotek i någon sketch där man ska användas. Vi gör detta med en enda rad kod. Här är hur du inkluderar bibliotek för att kontrollera servomotorer: #include nu vi kan referera metoder och föremål från inom biblioteket när som helst i vår skiss. Vi kommer att använda Servo biblioteket till gränssnittet med våra motorer i detta kapitel. Servo biblioteket kommer med en standard installation av Arduino och kan stödja upp till 12 motorer på de flesta Arduino styrelser och 48 motorer på Arduino Mega. För varje servomotor vi använder, måste vi skapa en instans av objektet Servo Servo myServo;. I funktionen setup() måste vi koppla denna instans av Servo till en specifik stift, samma stift som data binda av vår motor är kopplad, med hjälp av kommandot myServo.attach(2);. Nu talar med vår motor är lätt. Det finns flera funktioner för att kommunicera med den, inklusive read(), anropa, detach(), och mer, som du kan utforska i biblioteket referens på http://arduino.cc/en/Reference/Servo. För detta kapitel, när man talar med våra motorer, använder vi endast anropa funktionen som kräver ett enda argument: rotationsgrad.