Atari Combat: Tank vb 2010 (13 / 18 steg)
Steg 13: Koden: röd kula
gå till sidan formulär2 design och Välj timer 1-4 och tryck enter
Lägg till följande kod:
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer1.Tick ' bränder röd ammunition rätt
Ramo. Vänstra += 10
Om ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) sedan Timer1.Enabled = False
Om ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) sedan reset()
t()
Om ramo. Höger > Me.Right då Timer1.Enabled = False
För rer = 1 till 17
Om ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rer). Bounds) sedan Timer1.Enabled = False
Nästa
End Sub
Private Sub Timer2_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer2.Tick ' bränder röd ammunition kvar
Ramo. Vänstra-= 10
Om ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) sedan Timer2.Enabled = False
t()
Om ramo. Vänster < Me.Left då Timer2.Enabled = False
För Joacim = 1 till 17
Om ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rere). Bounds) sedan Timer2.Enabled = False
Nästa
End Sub
Private Sub Timer3_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer3.Tick ' bränder röda ammo upp
Ramo. 10 bästa-=
Om ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) sedan Timer3.Enabled = False
t()
Om ramo. Top < Me.Top då Timer3.Enabled = False
För rerer = 1 till 17
Om ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rerer). Bounds) sedan Timer3.Enabled = False
Nästa
End Sub
Private Sub Timer4_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer4.Tick ' bränder röda ammo ner
Ramo. Topp + = 10
Om ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) sedan Timer4.Enabled = False
t()
Om ramo. Botten > Me.Bottom då Timer4.Enabled = False
För ri = 1 till 17
Om ramo. Bounds.IntersectsWith(b(ri). Bounds) sedan Timer4.Enabled = False
Nästa
End Sub