Atari Combat: Tank vb 2010 (14 / 18 steg)
Steg 14: Koden: blå kula
Välj timer 5 till 8 och tryck enter
Private Sub Timer5_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer5.Tick ' bränder blå ammunition kvar
bamo. Vänstra-= 10
Om bamo. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) sedan Timer5.Enabled = False
T2()
Om bamo. Vänster < Me.Left då Timer5.Enabled = False
För rir = 1 till 17
Om bamo. Bounds.IntersectsWith(b(rir). Bounds) sedan Timer5.Enabled = False
Nästa
End Sub
Private Sub Timer6_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer6.Tick ' bränder blå ammo rätt
bamo. Vänstra += 10
Om bamo. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) sedan Timer6.Enabled = False
T2()
Om bamo. Höger > Me.Right då Timer6.Enabled = False
För riri = 1 till 17
Om bamo. Bounds.IntersectsWith(b(riri). Bounds) sedan Timer6.Enabled = False
Nästa
End Sub
Private Sub Timer7_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer7.Tick ' bränder blå ammo ner
bamo. Topp + = 10
Om bamo. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) sedan Timer7.Enabled = False ' stoppar timern
T2()
Om bamo. Botten > Me.Bottom sedan Timer7.Enabled = False "om bamo är > formulär2 botten ammo
För ririr = 1 till 17
Om bamo. Bounds.IntersectsWith(b(ririr). Bounds) sedan Timer7.Enabled = False ' upptäcker om bamo träffar block
Nästa
End Sub
Private Sub Timer8_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) hanterar Timer8.Tick ' bränder blå ammo upp
bamo. 10 bästa-=
Om bamo. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) sedan Timer8.Enabled = False ' stoppar timern
T2()
Om bamo. Top < Me.Top sedan Timer8.Enabled = False "om bamo är < formulär2 topp ammo
För ririri = 1 till 17
Om bamo. Bounds.IntersectsWith(b(ririri). Bounds) sedan Timer8.Enabled = False ' upptäcker om bamo träffar block
Nästa
End Sub