Babbletron - en interaktiv utforskning av datorn genererade tal (3 / 11 steg)
Steg 3: prototyp programvara
1. Öppna IDE, och välj den styrelse och kommunikation linjen förknippas med Arduino. Så här kontrollerar du kan prova prov "blink" programmet; om detta fungerar är det dags att ladda babbletron koden.
2.Hämta Zip-filen från denna sida och expandera det (vanligtvis att dubbelklicka på det). Detta skapar en mapp i din ladda ner katalogen som du kan antingen köra direkt (genom att dubbelklicka på filen "babbletron12.ino") eller kopiera till din Arduino sketchbook mapp om du vill att den ska visas på menyn.
3.utföra bygget och köra drift (pilen knappen i IDE). När programmet startas, displayen blinkar kort och då du kommer att höra "Jag babbletron" ljudutgången med en medföljande ansiktsanimering som kan ses i videon.
Obs: Denna kodbas är byggd för att rymma 64 knappen mux styrelsen, så om du inte planerar att använda knapparna kan du ta bort denna funktion genom att ta bort fliken C_Mux och sedan ta bort några hänvisningar till klassen "men" i Z_Main. Detta kommer också frigöra digitala ingångar D5, D6, D7, D11, D12 och D13 för andra användningsområden som du tycker passar.