Skulpterade förfarandemässigt genereras hyllor
Jag är konstnär intresserade av processuella/generativa design. Jag älskar söker inspiration i naturen (och det finns gott om det!) och försöker efterlikna och utöka som bara för att se om det ser coolt. I mitt tidigare jobb som passion stannade i den digitala domänen, arbeta på prisbelönta animerade filmer och fokusera på allt från att strömma sand till vajande träd till ström-svepte sjögräs.
Nyligen jag har längtan att översätta detta till den fysiska världen, och att vara lite erfarna med trä, saker och ting äntligen börjar ta form.
Denna instuctable visar hur man gör mycket skulpterade, organiskt utseende hyllor med staplade-laminering tekniker och massor av power carving. I hyllorna formen är datorn modelleras med 3D programvara baserat på några matematiska funktioner, men du kan börja med oavsett form du gillar, oavsett om datorn genererade eller handritade.
Jag använde vit ek för dessa hyllor. Jag älskar hur stora dess porer är och hur texturerat är det vid beröring. Det är också inte så vanligt som sin kusin röd ek vilket gör det lite mer unika.
Obs: Om du hand rita din design, Känn dig fri att hoppa över steg 2: modellering och gå vidare till steg 3: skapa mallar.