Bike Blender (11 / 11 steg)
Steg 11: Utvärdera, reparera och förbättra design
Använda den på fester och insamlingar några gånger med en tränare eller rida cykel runt i en cirkel.
MEN var förvarnad denna modell fungerar för cirka 10 gånger och sedan oftast något går sönder. Därför måste din förbättring och idéer för att göra det mer hållbara.
Jag har tillbringat lite tid med några skickliga uppfinnare går över modellen och tillsammans kom vi med följande förbättrad version-det måste ändå vara prototyper. Jag är ganska nöjd med min virvel så jag lämnar det upp till dig att prova den här nästa. Här är det:
Skaftet består av en bit av alla tråd minst 1/2 tum tjock eller tjockare.
Svetsa en bult till toppen som passar på blender s ursprungliga mekaniska hjul.
Limma tre cirkulära bitar av 1/2 tum tjock trä med trälim (* se instructables:) eller bara använda en tjock träbit beroende på vilken storlek kullager du använder. Borra ett hål och pundet kullager i mitten med limmet. Borra av trä med kullager till plast blandaren på toppen där axeln skruvar i det mekaniska hjulet.
Gör ett hål i stor nog för en annan kullager att krossas med lim-plattformen.
Skruva fast muttrarna på alla tråden och slipa em ner till en konsistens som kommer att ta tag i cykel hjulet effektivt eller bara stagger muttrarna så att de skapar en enhetlig yta som kommer att ta tag i hjulet!
Prova det och posta dina resultat på instructables.
TILLKÄNNAGIVANDET *** jag ger min prototyp bort till någon som är intresserad av. Så om du bor i viken skicka mig är ett meddelande på instructables och det din för den mixtrande!