Blender grunderna (6 / 7 steg)
Steg 6: Gör ditt objekt
Så när du har tillämpat färg till det objekt som du har skapat, måste du placera din kamera eftersom blender kommer bara göra vad kameran ser..
ATT PLACERA KAMERAN:
För att se vad ser. kameran du måste trycka 0 på du nummer-pad eller för människor som inte har nummer-pad att trycka 0 ovanpå alfabet.
Du kan placera kameran genom att dra X, Y, z-axel och rotera den genom att trycka på R + X eller Y eller Z + vinkel.
Ett annat sätt att placera kameran är att gå till vyn som du vill att din kamera att se och tryck på CTRL + ALT + 0.
Om du vill visa objektets din kamera see, är det dags för rendering!!!
ATT GÖRA ETT OBJEKT:
Gå till symbolpanelen där du ser en symbol som ser ut som en kamera.
Ställ in upplösningen av bilden (standard är 1920 x 1080)
Ange provtagningen
Om du ställer in render gilla 1080 eller 2048 eller högre får du HD-bilder. Ställ förhandsgranskningen till 150 och slå på render ikonen överst bredvid animation och ljud.
Varning: gör inte hålla belysningen för nära objektet annars ser du vita fläckar på objektet i den slutliga återgivna bilden.
Kommer du att tas till en ny vy där bilden återges, denna vy kallas UV bildredigeraren. Du kan spara bilden genom att klicka på "bild"-"spara en kopia" - och välja en mapp att spara den i eller slå F3 och välja att spara den i en mapp. Du kan växla vyer genom att klicka på ikonen längst till vänster ovanför tidslinjen och nära alternativet Visa. Om du vill växla tillbaka till 3d-vyn måste du klicka på ikonen som ser ut som en kub.
ÄNDRA BAKGRUNDSFÄRG:
Om du gör ditt objekt du kommer se att bakgrundsfärgen är en gråaktig färg. För att ändra denna färg allt du behöver göra är att klicka symbolen som ser ut som och jorden på symbolpanelen, aktivera alternativet Använd noder och ändra färgen till vad du vill. Om du har ändrat färg, om du går in i render Visa bakgrundsfärgen ändras till den färg som du valt.