Boeing 737NG lampor ovanför panelen för FSX (4 / 6 steg)
Steg 4: Montera växlarna
Nu har vi ramen och panelen, måste vi planera anslutningarna.
Fäst det är en Excel-fil ("Connessioni Lights.xlsx") med en lista över alla byta namn (i följd från vänster till höger), växeltyp (ON-ON, ON-OFF-ON, och Rotary), tråd färg/nummer (du behöver redigera denna kolumn för att passa dina sladdar). Bara för nu, ignorera kolumnerna som de är FSX koderna, du behöver dem senare.
Jag bestämde mig att ställa in alla Arduino digitala ingångar med inre pullup att undvika att använda externa motstånd: Detta innebär att vi kommer att läsa högt (+ 5V) om PIN-koden inte är ansluten, och låg (0V eller GND) när vi leda switch, att stiftet till marken. Alla på-på (eller ON-OFF) växlar är ansluten till att marken på ena sidan, och centralen går direkt till Arduino digital stift. Detta sätt när växeln är i "OFF" läge vi läser högt (eller "1") värde, medan i läge "ON" det kommer att vara ansluten till marken och då vi läser låg (eller "0").
Att minska antalet nödvändiga indata pins, för varje ON-OFF-ON växlar och två roterande växlar jag använde en analog ingång tack vare resistiv avdelare som ger olika spänningsvärden beroende på växeln position (se figur). Detta sätt behöver vi bara 7 analoga pins, i stället för 18! Och Arduino Nano kan passa bättre än UNO, tack vare dess 8 analoga ingångar, två mer än UNO projektet.
Panelen är internt uppdelad i tre sektioner som avgränsas av två stolpar, så bättre tråd växlar i tre olika grupper. Varje tråd är sedan svetsas till en PIN-kod för en av de två rubriker, motsvarar Arduino stift, se systemet i Excel-ark.