Branching Fractal Shapes (3 / 5 steg)
Steg 3: Ändra Base-figurens geometri
För att göra ett riktigt papper eller 3d tryckt modell kuber eller base-former, måste vara ansluten.
1. Ange Vertex läge: att göra detta gå in i vertex läge genom att högerklicka och dra på första kuben och välj Vertex från menyn som visas.
2. Fäst en nod till en annan: Välj en brytpunkt i första kuben, slå "w" Använd translate verktyget. Nu håller "v", som gör att punkt knäppa, eller klicka på ikonen liten magnet med den blå pricken överst i fönstret Maya. Med det här alternativet aktiveras när du drar vertex kommer det "snap" till närmaste vertex.
3. koppla formerna: göra detta för alla hörn. För att göra fler brytpunkter för snappning, Använd verktyget flera snitt i modellering Toolkit eller titta i den nedrullningsbara menyn överst kallas Mesh verktyg. Se till att ta bort ansikten som skulle vara inuti figuren.