Candy Monster växten (8 / 10 steg)
Steg 8: kodning
Jag har bifogat koden som jag skapade för att styra detta monster. Jag byggde bara långsamt upp sektioner och än testade varje chuck i koden för fel. Ett exempel, jag skulle köra koden efter en nyskapad medan / om uttalande att kontrollera att det fungerat som avsett att. Annan sak jag gjorde var att lägga massor av anteckningar eftersom jag skulle arbeta med koden vid olika tidpunkter och anmärkningar hjälp åter började, grupperade variabler så de var lätt att hitta, och används seriell print för att se var i koden i programmet var att hjälp problem skjuta. Jag använde "millis" kommandot mycket i stället för paus så att slingan skulle cykeln under en viss tidsperiod.
Det enda märkliga är med klanggeneratorns eftersom allt annat slår på med en "digitalWrite" värde på hög när du ville ha den på. Ljudet är trigger med en låg-pass switch. Så alla ljud utlösaren ställs initialt hög. Sedan, när du vill att ett ljud, som ljud switch skulle anges "låg" för en 1/2 sekund innan du anger hög igen. Ytterligare, med denna ljudmodul, är det bäst att vänta tills det föregående meddelandet har spelat färdigt eller du kommer att få en upptagen beep. Så ställa jag den attack-tid att vara lite längre än tid som meddelande.