Design & 3d skriva ut en egen lykta skugga Thingi (4 / 9 steg)
Steg 4: 3d-modellering: blockera ut ljus och lykta skugga.
Gå till Skapa > Standard primitiver > Cylinder eller tub. Jag skapade några cylindrar att fungera som blockerade ut formen på ljuset så att jag kunde göra skugga. Du kan flytta objekt med flyttverktyget. Du kan komma åt flyttverktyget genom att trycka på W -tangenten och flytta objektet genom att placera muspekaren över X, Y eller Z-axeln gizmo och vänster mus-klicka + dra. Använd den övre, vänster, framifrån och perspektiv för att justera dina objekt exakt. Dessutom når du roteringsverktyget genom att trycka på E -tangenten och skalförändringsverktyget genom att trycka R -knappen. Du kan också flytta guide kuben som du skapade tidigare över din blockerade ut ljus för att se till att du inte har överskridit maximal utskriftsstorlek.
När du är klar med blockerar ljuset, kan du börja skapa lantern skugga. Det sättet att jag började skapa lantern skuggan för mitt ljus är att jag dubbla den bredaste delen av ljuset för att använda som en bas för att utgå från. Du på objektet och tryck sedan på Ctrl + V, förändring att kopiera och Ok. Jag ändrade parametrarna och såg till att det fanns tillräckligt många sidor att ge en semi släta utseende. Högerklicka på objektet och välj Konvertera till: konvertera till redigerbar Poly. Om du följer mina exempel steg för steg, jag valde polygonen och sedan valde några av polygon sidoytor att börja skapa benen. Slå den W nyckel komma åt flyttverktyget och flytta ansikten tills du får formen du behöver. Du kan också välja hörn att förfina formen ytterligare.
Genom att välja polygon ansikten under de polygoner som du just har flyttat, kan du skapa benen genom att markera extrudering och justerar höjden i enlighet därmed. Samma med någon av de andra detaljerna i inneslutningen. Du kan utelämna denna del och bara välja en raka ben version som det ska vara lättare att passa ljuset. Du kan också bara placera lantern skugga över varje ljuskälla.
Detta skulle också vara en bra tid att spara (Ctrl + S). Spara ofta, vet du aldrig när det program du arbetar i kan krascha!