Design & 3d skriva ut en egen lykta skugga Thingi (5 / 9 steg)
Steg 5: 3d-modellering: bygga upp lantern skugga.
Eftersom min design kommer med den runda formen av ljuset och jag ville ha 4 "fot" eller "ben", bort jag fler delar av objektet för att skapa 1/4 bitar. Så när jag lägger till en symmetri modifierare ovanpå objektet, det skulle skapa nästan en 360 graders rund form. Därefter Högerklicka på symmetri och Dölj alla. I mitt exempel verkar det finnas luckor. Inga problem, kan du fylla dem i!
Markera objektet, gå till redigerbara Poly, Välj kontur. Välj två motsatta kanter som i mitt exempel bild. Under Redigera gränser, Välj Bridge och Ok. Du kan ändra parametrarna om du vill men oftast standard räcker för att en snabb överbrygga av angränsande ytor.
Tittar på din modell i perspektivvyn, bör du ha något liknande i mitt exempel. En bas låda (av något slag) som kunde hålla ljuset.
Därefter kan du pressa formen lantern skugga. Jag gjorde detta genom att välja ansikten på toppen och under Redigera polygoner, jag valde extrudering och pressad till den höjd som jag ville.
Detta skulle också vara en bra tid att spara (Ctrl + S). Spara ofta, vet du aldrig när det program du arbetar i kan krascha!