Det slutliga resultatet i en 3 månaders studie... Hur D & D fungerar. (3 / 6 steg)
Steg 3: Steg 3: rullande för din karaktär
Enligt dina karaktärer kommer att ras och klass, avgöra din AC och ditt mod rulla...
Enligt mitt intellekt att vara 12 min AC blir 7, och att vara små innebär att en modifierare för + 6 till min AC (13) innebär att du måste rulla en 13 eller mer på en d20 dö för att träffa min karaktär.
Mitt mod för att vara en nivå 17 5, och min Ref spara är 5 och är min Will Save är 10.
Jag har att hålla sig till min Will Save vara 100% säker i en framgångsrik spara. Så jag måste rulla 10 eller mer på en d20 dö för att få tillbaka min hälsa och mana, och blivit immuna mot vissa trollformler och olyckliga händelser.
Allt detta är i PDF-filen du har laddat ner, bara hitta dina klasser från sidorna 29 + och därifrån kan du hitta din sinnesstyrka och rustning klassen (AC)
Därför är min tecken attribut...
STR: 9
DEX: 11
CON: 7
INT: 12
CHA: 14
WIS: 10
AC: 13
Mod: 10
Och nu bör du ha ett namn för din karaktär...
Namn: John Doe den Uncreative heter guiden STR: 9 AC: 13
Nivå: 17
Klass: guiden
Ras: Dvärg (+ 6 AC)
DEX: 11
CON: 7
INT: 12
CHA: 14
WIS: 10
Mod: 10
Detta är 3/4. märke har en tveksam karaktär, så nu bör du ha en penna med en begagnad bit papper (för matematiska endast)
Så nu kan vi gå vidare till nästa steg...