Det slutliga resultatet i en 3 månaders studie... Hur D & D fungerar. (4 / 6 steg)
Steg 4: Att hitta några resurser för nära-perfekt för ditt spel (endast DM: s)
Kom ihåg webbplatsen från min andra instructables, där jag gick till generera fängelsehålor och denna länk är viktigt, liksom en namn generator från en annan hemsida... här är webbplatser...
och generatorer...
Så... kan arbeta på ditt äventyr...
För att ha en nästan perfekt äventyr, du behöver inte spendera tusentals på speciella 3d brickuppsättningar, eller gameboards, allt du behöver är en kreativ fantasi och en grupp människor att acceptera de uppdrag som du kasta på dem....
Av nu bör du ha minst 3 uppdrag för datorns (Player Characters) att godta kan vissa quester inte accepteras omedelbart, du måste bara göra questen ljud bättre än "Rädda en stad från monster"
Kan arbeta på en strävan... Detta är bara ett exempel:
"Livvakt en oskyldig främling från demoner"
Målet är att livvakt främlingen när han/hon går från en stad till en annan stad, men denna questen betalar 15.000 GP att vara jämnt fördelade mellan varje spelare... som ett tecken på tacksamhet från oskyldiga främlingen.
Vridningen av strävan är att främlingen är mer än bara mänskligt, han kanske har en illvillig plan för att ta bort varje PC från ansiktet på jorden.
Löftet är minst 15.000 guld för alla datorer, men problemet är, de monster som kämpar är under befäl av en större och mer kraftfull fiende, som en chef fiende. Allt som behövs veta om demoner är i PDF-filen som du hämtade i 1: a steg detta instructable. Inklusive det faktum att demoner inte attackera utan ett kommando från deras ledare, så oskyldiga resenären kanske har försökt något olycksbådande nog riktas av boss demon, demon som styr sin hantlangare för att attackera en ödmjuk resenär... eller är detta mer än bara ödmjuka resenär?
Du kan nu slutföra quest informationen, och därifrån kan du skapa ett scenario från detta.
När du har skapat upp till 3 uppdrag, du kan nu ange fiender quest, i mitt exempel strävan, kommer jag att välja totalt 5 olika fiender...
Demoner
Liches
Förvandlingskonstnären (resenären)
IMPS
och chefen, som är en kung Demon (en mer kraftfull demon rankas högre än alla hantlangare som det kan kommandot)
Du måste kämpa mot demoner, Liches, Imps och en kung Demon, med resenären som en form-Växelreglage.
Alla spänningen krävs i att göra en bra jakt, mer spänning desto bättre, därför tar fantasy och förvandla det till en verklighet när du arbetar nerverna i din spelare, detta är ett tecken på att vara en utmärkt Dungeon Master (DM)
För att vara en Dungeon Master måste du vet tillräckligt om de 3 klasserna och 3 deltävlingar, med tillräckliga kunskaper för din monster och några värdefulla resurser att få mer kunskap om NPC'S (icke-spelare tecken)
3 Main klasserna är...
Fighters/bågskyttar
Rogues/medborgargarde
Guider/trollkarlar
Därför kan du behöva veta 6 klasser, men de är nästan lika, men vissa attribut om dessa klasser är olika, därför mer perspektiv i en fantasivärld som gör fängelsehålor och drakar ett beroendeframkallande spel.
3 Main tävlingarna är...
Mänskliga
Elf
Dvärg
Var och en av dessa 3 tävlingar har varit i fängelsehålor och drakar spelet sedan första öppnandet av deras regelboken kom ut 1974...
Dessa är viktiga tävlingar att tänka på när en karaktär, alla 3 av dem är ett utmärkt val för nybörjare när du gör en karaktär...
När du vet allt som behövs veta för att bli en DM, då kan du testa din DM förmåga, genom att ha upp till 4 PC och 3 till 5 uppdrag... bara hålla spänningen i ditt uppdrag, och insatserna bör löna sig med tiden...
Försök att få datorer att ge Constructive-kritik vid bedömningen av din DM färdigheter... det kan hjälpa dig att uppnå dina DM kunskaper av bettering dem... bara ge det ett försök, och vara självsäker, aldrig med huvudet ner, men humöret upp och beakta Constructive-kritiken
(beakta endast om det hjälper dig, aldrig tänka att skada dig själv eller andra på något sätt...)
Nu till nästa steg...