Divisadero stol (6 / 16 steg)
Steg 6: Redigera 3D live edge fångar
Med raw-filer sparas i molnet, följde jag ett digitalt arbetsflöde som jag har arbetat med ett antal gånger här på piren 9, som jag beskrivit i detta Instructable.
Denna process tar bort oönskade data, justerar mesh täthet och utgångar en solid STL från Autodesks fri programvara Meshmixer, vilket ytterligare är orienterade, skalas och läkt i ett gratisprogram kallas Netfabb, innan importeras till uppfinnare och konverteras till en solid använder Autodesk prenumeration uppfinnare plugin, Mesh Enabler.
Från där, jag hittade variansen av vinkeln på levande kanten och skapat en ny workplane normala till styrelsen men partiska i vinkel av genomsnittliga vinkeln på kanten. Sedan, gjorde jag en spline skissa av kanten kontur och gjorde en strängpressad skära in i maskans att skapa en ren och slät yta från denna skiss. Efter dubbelkontroll dimensioner, La jag två emot levande kanter som skulle göra upp varje säte och rygg, och extruderade ett booleskt värde av dessa former med exakt samma skisser och workplanes i en ny fast. Detta sätt skapade jag negationen av två levande kanterna, med alla ytor är helt slät och matchande perfekt - nödvändigt för en bra lim-up.
Jag använde HSM inuti uppfinnare till CAM delen så att längden på Skärverktyget skulle anställas med ytan på en gång, att göra tunna radial förskjutning passerar att städa upp levande kanten, snarare än bearbetning det med en stepover strategi som skulle lämna små åsar bakom. Du kan se verktyg väg för att contour verktygsvägar i en av bilderna ovan. Det negativa utrymmet för sätet och tillbaka mellersta bitar krävs en grovbearbetning pass också.