Elektriska fotbollsspel (6 / 6 steg)
Steg 6: Koden upp
Ladda upp detta till styrelsen.
#include
LiquidCrystal lcd(12,11,10,9,8,7,5,4,3,2);
IDK, detta var några exempel kod... :// const int flexpin1 = 0; CONST int flexpin2 = 1; CONST int resetButtonPin = 1;
för spelare 1 och spelare 2 int score1 = 0; int score2 = 0;
void setup() {Serial.begin(9600); pinMode (resetButtonPin, ingång); lcd.clear(); lcd.begin(16,2); lcd.print ("blå: 0"); lcd.setCursor(0,1); lcd.print ("röda: 0");}
void loop() {
int flexposition1; int flexposition2; int button1State; button1State = digitalRead(resetButtonPin);
analog måste vara i A0 flexposition1 = analogRead(flexpin1); flexposition2 = analogRead(flexpin2);
Serial.Print ("sensor1:"); Serial.println(flexposition1); Serial.Print ("sensor2:"); Serial.println(flexposition2);
om (flexposition1 > = 725 || flexposition2 > = 760) {om (flexposition1 > = 725) {score1 += 1;} else om (flexposition2 > = 760) {score2 += 1.}
LCD.Clear(); lcd.setCursor(0,0); LCD.Print ("blå:"); LCD.Print(score1); lcd.setCursor(0,1); LCD.Print ("röda:"); LCD.Print(score2); Serial.Print ("blå:"); Serial.println(score1); Serial.Print ("röda:"); Serial.println(score2); Delay(3000); }
om (button1State == låg) {score1 = 0; score2 = 0; lcd.clear(); lcd.setCursor(0,0); lcd.print ("blå:"); LCD.Print(score1); lcd.setCursor(0,1); LCD.Print ("röda:"); LCD.Print(score2); Serial.Print ("blå:"); Serial.println(score1); Serial.Print ("röda:"); Serial.println(score2); } delay(100); }