EtchABot: En mångsidig CNC Etch en skiss (30 / 31 steg)
Steg 30: Bildläge - rasterbilder
En Etch A Sketch är mycket bättre anpassade till vektor bilder än rasterbilder, men EtchABot programvara har förmåga att återge raster bilder av skuggning olika delar av Etch en skiss med olika täthet av linjer. EtchABot konverterar en rasterbild till ett användbart format genom att skala ner upplösningen till mer än 48 pixlar på en sida och konvertera bilden till gråskala. När rendering en rasterbild, körs Etch A Bot pennan fram och tillbaka över Etch A Sketch skärmen, att skapa vertikala nervositet hos varje mörk pixel. Ju mörkare pixel, större och tätare är nervositet. EtchABot kan egentligen bara återge ca 6 synliga nyanser av grått på denna resolution. Bilder som fungerar bäst består av enkla, stora former med skarpa kontraster. Alla fina detaljer går förlorade.
Eftersom många små vertikala linjer används för att konstruera bilden, är det viktigt att använda bra värden för motreaktion kalibrering. Se steg 21 att kalibrera bakslag för ditt Etch A Sketch.
Om du vill rita en rasterbild med EtchABot, se till att den EtchABot mjukvaran är i bildläge . Klicka på "Laddar bild" och plocka en rasterbild att ladda. Välj knappen "Bilddata", och bilden kommer att omvandlas i låg upplösning grå skala. Om bilden inte är tydligt på skärmen, så det ser ännu värre på Etch A Sketch. De bästa rasterbilder för EtchABot är enkel och hög kontrast.
När du är redo att dra bilden, välj "Skicka till Etch A Sketch"-knappen, och EtchABot raderar sig själv, då börja Rita bilden. Den skannar fram och tillbaka längs skärmen ritade en bildpunkt i taget. Beroende på färgen på pixeln måste ett antal vertikala "nervositet". Ju mörkare pixel, kommer det att ha mer nervositet och ju längre nervositet kommer att vara. På grund av detta tar mörkare bilder längre tid att rita än ljusare. Rasterbilder ta lång tid för att dra i alla fall. Bilden ovan tog över en timme.