Ett helt 3D utskrivbara Mixed Reality spel (Pseussudio) (10 / 10 steg)
Steg 10: Framtiden för Mixed Reality Gaming
För mitt spel, jag har 3D tryckt flytande huvuden som min spelare samlar hela nivån. Som sagt, själv är 3D utskrivbara, men inte helt ganska nog till 3D skriva ut! Jag har ännu till 3D skriva ut spelaren och karaktärerna själva. Jag använde Sculpteo och i.materialise till 3D skriva ut huvuden i fyrfärg sandsten, men kunde ha också använt Shapeways, en annan servicebyrå eller en lokal 3D skrivare på 3D knutpunkter. För ett tidigare projekt, jag har använt Mark's Lil 3D utskrift Hub på 3D knutpunkter och var supernöjd med hans tjänster.
Förresten, min tecken kan redan ses i VR, tack vare Sketchfab, som har gjort det möjligt att visa 3D-modeller med Google kartong och, tror jag, Oculus Rift. Jag tror att de arbetar också på att göra det kan ses med HTC Vive, också, som de nyligen meddelat kompatibilitet med ånga. Eftersom Sketchfab har gått samman med Facebook, kan dessa modeller delas via Facebook, alltför.
Min mycket grov proof-of-concept, är dock bara början. Flera spelbolag har redan anammat 3D-utskrift för att skapa anpassade varor. Startups som FabZat, Viskar Gibbonoch Toyze fokus på att göra spelet tillgångar anpassningsbara och 3D utskrivbara, men när 3D-scanning införs för konsumenterna, hela gaming ekosystemet kommer att förändras. Användare kommer att kunna 3D skanna deras ansikten och importera dem till spel, där de kommer att kunna ändra dem innan du spelar. Sedan, spelare kommer att frysa scener för att skapa kan exporteras, 3D utskrivbara objekt. Och när programvaran är mer fullt ut, de kommer även att kunna skapa sina egna nivåer med skanning från sin vardag.
Detta tas ytterligare när vi introducerar virtuell verklighet och förstärkt verklighet plattformar, samt haptiska enheter. Snart, användare kommer karta digitalt innehåll över deras fysiska världar, sömlöst transporterar innehåll till och från deras virtuella miljöer med 3D-utskrifter och 3D-scanning. Haptic enheter kommer att göra digitala objekt känner nästan verkliga, medan förbättringar i programvara och datorer kommer att göra dem ser nästan verkliga. Sedan, när vi kan 3D-utskrifter utvecklas till den punkt som vi kan skriva ut på atomär nivå, det är möjligt att vi kan 3D utskrift med grunderna i själva saken. När jag skriver ut en kopia av mig själv, verkligen blir det mig, ben, hud och allt. Heck, kan vi även 3D Skriv ut en kopia av vårt universum.
Med tillräckligt med tid, kommer att linjerna mellan fysiska och virtuella vara omöjlig att skilja, vilket resulterar i en pseudo värld... en pseussudio värld... Vem vet? Kanske den värld vi lever i en gång startade som ett proof-of-concept spel som utvecklats till en helt fungerande skenbild där spelarna, i deras sökande efter mening, skapa ett proof-of-concept spel som utvecklats till en helt fungerande skenbild där spelarna, i deras sökande efter mening, skapa ett proof-of-concept spel som utvecklats till en helt fungerande skenbild där spelarna , i deras sökande efter mening, skapa ett proof-of-concept spel som utvecklats till en helt fungerande skenbild där spelarna, i deras sökande efter mening...