Förberedande Design och tillverkning för anpassade enheter (1 / 10 steg)
Steg 1: Planera din utforskning. Skapa en design bollbana.
I anges för att bygga Pixel med en grundläggande idé. Jag ville kunna bygga ett utbud av interaktiva system snabbare och med färre fysiska begränsningar.
Efter att tänka på denna idé ett tag insåg jag att Pixel bör vara allmänt ändamål, kan användas för att bygga andra system, och att det bör kunna gå med mig i den fysiska miljön och användbar för att ändra systemet från alla positioner i miljön. Med andra ord bör använda Pixel känns mer som använda vanliga hantverk material än ansluter kretsar eller att skriva kod på en dator. Detta var ett avsteg från den vanliga sätt att bygga interaktiva system, som innebär programmering och bygga kretsar från de material som används i projektet och separat från de sammanhang där det ska distribueras.
För att begränsa expansiva antalet möjliga mönster, tyckte jag att det är bra att först överväga de ideal som ligger till grund för mitt intresse i att bygga Pixel sedan bestämma ett litet antal egenskaper som jag ville vara närvarande i den slutliga utformningen.
Dessa ledde till följande designegenskaper:
- Modular. Det ska finnas bara en enhet design.
- Det bör finnas ett sätt att snabbt ansluta och utbyta indata- och komponenter. För detta drog jag inspiration från mina erfarenheter med MaKey MaKey. Att nöja sig med tanken på den enda designen, bestämde jag mig att lägga till en enda ingång och en enda utgång till varje modul.
- Valfritt antal moduler bör vara användbara och de ska kommunicera med varandra trådlöst.
Jag var inte riktigt säker på vad Pixel skulle se ut när jag började bygga tidiga prototyper. Dock kunde jag skissa några konstruktioner baserade på dessa egenskaper.