Från idé till verklighet: 3D Design och utskrift för den gemensamma Man. (1 / 31 steg)
Steg 1: Del 1: definiera utformningen
Du skapar ett konstverk? Ett schack ställa? En ny ring om ditt duschdraperi? Varje idé kan behöva ett annat program för att hjälpa den bra med ett minimum av huvudvärk.
För detta instructable, jag bestämde mig att utforma och köra igenom en av mina nuvarande projekt att visa två olika sätt att arbeta, konstnärligt och mekaniskt. Detta kommer att tillåta mig att tala om några av alternativen och arbetsflöden öppna för blivande designers.
Jag köpte nyligen kärnan för en bordsskiva brädspel kallas X-Wing miniatyrer. Baserat på Star Wars licensen, är spelet ett snabbt spela fartyget bekämpa spel som är verkligen en hel del kul. Nackdelen är att fartygen är ganska dyra och bygga upp en bra storlek armé är ur min prisklass.
Också, jag skulle älska att använda kärnsystemet mekanismer, men börja dra i min egen fartygskonstruktioner eller bygga fartyg från andra spelserier. Varför inte Star Trek eller Battlestar Galactica? Jag skulle älska att ha en X-Wing vs Viper strid! Och med 3D-utskrifter, kan jag göra detta verklighet!
För den första delen av projektet, låt oss tala mekaniskt, detalj-orienterad byggnad. I det här fallet beslutat jag att arbeta på reverse engineering en flygning bas för spelet x-wing miniatyrer att tillåta mig att använda Micromachine fartyg (som jag har flera från både Star Wars och Star Trek) i bordsskivan spelet.
För det andra trodde jag jag skulle hålla med temat och designa ett rymdskepp av mitt eget att använda i spelet. Jag kan ha kul med design och inte behöva oroa sig för det ser perfekt som något redan existerande.
Tabell top krigsspel kanske nu inte din kopp te. Mina passioner mycket troligt är inte dina passioner emellertid, de begrepp som jag kommer att gå över i detta instructable kan tillämpas på de saker du bryr dig om! Det är kraften i 3D utskrift revolutionen!