Game Maker för N00bs: din första spelet (9 / 13 steg)
Steg 7: Att göra ditt objekt
Nu, innan vi kan göra något, behöver vi händelser. Detta är när en åtgärd kommer happed. Åtgärder som är till höger.
Klicka på Lägg till händelse
Klicka nu på tangentbordet. INTE för tryck eller nyckel release.
Klicka sedan på vänster. Upprepa för alla fyra riktningar.
Klicka på Lägg till händelse
Klicka nu på tangentbordet. INTE för tryck eller nyckel release.
Längst ner finns det en kallas nr nyckel. Välja att en.
Klicka på Lägg till händelse
Gå till andra
Klicka utanför rummet
Klicka på Lägg till händelse
Klicka på skapa
Det finns alla de händelser som vi behöver.
Klicka nu på den vänstra händelsen. Klicka på de röda pilar som pekar i 8 riktningar i åtgärder. Du måste dra den till den tomma vita rutan.
En ruta kommer att dyka upp. Klicka på vänsterpilen. Som hastigheten till 5. Upprepa med ner, upp, och, rätt. Bara ändra pilens riktning. Hastighet är konstant. I nr nyckel göra samma sak men hastigheten skall vara 0 och torget i mitten ska vara intryckt. KONTROLLERA ATT BARA EN PIL TRYCKS FÖR ALLA KOMMANDON.
För utanför rummet, nära botten av åtgärder, finns det en åtgärd med 4 röda pilar. Dra den till rutan. I fönstret som dyker upp, Välj båda riktningar från nedrullningsbara listan.
Skapa måste du gå till rutan åtgärd och klicka på fliken main1
Nu leta efter en åtgärd som är en högtalare i en grå fyrkant. Dra den och välj din ljud i rutan som dyker upp. KONTROLLERA ATT LOOP ÄR AVSTÄNGD.
Det
Det olidlig lång objekt steget görs.
Nu till rummen