GameBoy färg 8-bitars Visualizer mod av Tekmann (7 / 9 steg)
Steg 7: Solderingtime
Nu måste vi hitta ljudingång en att Quantum chipet kan generera grafik från. Den klassiska prosoundspot på vol. potten (se bilder) är den bästa platsen för detta, så löd ena sladden på vänster eller höger-anslutningen peka och dirigera tråd nedåt och löda till audio input tråd som du avskuren från uttaget tidigare (Ja du bör ha märkt detta). Om du redan prosounded din enhet kan du bara löda till L/R av din prosound produktion istället. Om du är orolig för potentiella obalans mellan L/R utgång kan du försöka ta utdata från båda kanalerna till Quantum chip ingång. Men jag har inte märkt någon förändring i balans när du använder Quantum VJ med en kanal input så detta är nog onödigt.
(Tack lowgain ljud och 56 k död för prosound-bilder)
För att få makt att Quantum vi behöva löda en av batteriet +/-poäng på bordet, jag använder den övre sidan av kretskort och lödtenn pekar märkt BT + och BT-som finns ovanför och under A / B-knappen "presspoints" (se bilden). Löda den + tråd att man skära av batteriet tidigare (vilket leder till på/av-knappen) till BT + och löda en jordledning (-) som man också skära av Quantum batteriet till BT-terminalen. Quantum VJ körs nativt med 3v CR2032 batteri, samma spänning som GBC så behövs ingen ytterligare motstånd att styra spänningen här, trevligt!
(Tack Mark Bowers för circuitboard pic)
OK, löds allt utom skärmen!
Route fyrana kablarna till skärmen genom främre hålet som du skär tidigare. Titta på etiketterna på kablarna (som du placerade där tidigare) så du vet vad tråd för att löda till vilken terminal. Terminalerna är märkt på den övre sidan av OLED. Löda!