Geometriska fraktaler i mixer, tryckt med glödande kol (3 / 9 steg)
Steg 3: Tillämpa underavdelningen ytan Modifier
1. Använd Subsurface Modifier: att få en uppfattning om vad den slutliga modellen kommer att se ut, tillämpa en underavdelningen ytan modifierare, som jämnar ut maskorna. Om 'dokument'-rutan i panelen array modifier inte är aktiv, orsakar underavdelningen ytan element i matrisen att krympa i på själva, lämnar en massa frånkopplad maskor.
Genom att ändra antalet underavdelningar i panelen under ytan modifierare ("Visa" är den viktig här) kan du förfina jämnhet. Att ha för få underavdelningar kan resultera i synliga fasetter i 3d tryck. Att ha för många resulterar ofta i stort antal ansikten, som kan bromsa blender och bokför bearbetningstegen. 2 eller 3 är oftast bra. Om längden skalar av ansikten är nära minimilängd skalor att 3d-skrivare kan lösa (dvs upplösning) så det finns ingen anledning att ha fler underavdelningar.