Geometriska fraktaler i mixer, tryckt med glödande kol (4 / 9 steg)
Steg 4: Stelna formen, tillämpa matrisen och stelna modifierare
1. lägga till stelna Modifier: just nu modellen är en yta. Det måste vara en volym, företrädd av avgränsande yta, i detta fall mesh. Lägger till modifieraren Stärk och valde en tjocklek som ser robust men inte överdriven för 3d-skrivare. Eftersom matrisen skalning, kan funktioner få riktigt tunn.
2. försäkra rätt Modifier ordning: Kontrollera ordningen på modifierarna från topp till botten, är 1) Array 2) Stärk 3) under ytan. Ändra den ordning modifierarna få tillämpas, klicka på den lilla vita upp eller ner pilarna. Försök att ändra ordningen och se hur det förändrar formen. (Jag slösat bort en massa tid från början eftersom jag hade stelna först och göra extra manuell redigering för att se till att formen hade en enda, anslutna insidan. Ibland tycker jag det är bättre att starta en modell över helt när jag inser att det finns ett effektivare arbetsflöde!)
2. spara: det är mycket användbart att spara en kopia av den modell som fortfarande har modifierarna. Detta är som den genetiska koden för formen, och om en dag du vill redigera formen eller se hur du gjorde det här filen kommer att vara praktiskt.
3. tillämpa Array och stelna modifierare: Hit "fliken" för att gå in i objektet läge, eftersom modifierare kan endast tillämpas i objektet läge. Klicka på "Apply" till första Array och stärk. Nu när du anger redigeringsläge för "kuben" ser du att du kan dra varje formhörnet på formen.