Gest-kontrollerade Pac Man med Arduino & Grove gest modul (1 / 8 steg)
Steg 1: Hur spelet fungerar
Eftersom inte jag är ett proffs i programmering, detta projekt är typ av en utmaning för mig. Men låt oss tänka på så sätt: ingen utmana inte roligt, inte sant?
Hur som helst, jag vill hålla spelet så enkla som möjligt.
Så är här Hur spelet fungerar:
Kontroller/instruktioner:
Naturligtvis, det ska vara en Pac-man, på displayen, att hålla sin stora mun öppna och stänga, desperat letar efter mat (lite röda prickar/pixel på skärmen), det kan röra
- framåt
- bakåt,
- uppåt
- nedåt
Regler:
För att hålla det enkelt jag fik befria för monster i spelet, lämnar endast i Pac-man och hans mat.
Innan spelet började, en sammanlagd tid av spel och ett mål är förinställda. Först i Pac-man flyttar ganska långsam, maten slumpmässigt visas på skärmen. När Pac-man vidrör maten, maten kommer att brytas ned och en ny mat uppstår i någon annanstans, tiden den goda maten tvingar Pac-man till fart upp till för ännu mer mat.
När tiden går ut, kan du se om du har förlorat på vann enligt det mål du har satt.