Hur du använder SurfaceMapperGUI för grundläggande Projektion kartläggning projekt (5 / 12 steg)
Steg 5: Programalternativ-menyn
Program-alternativ
- Skapa en ny quad yta - lägger till en ny quad yta (raka kanter) skärmen.
- Skapa en ny bezier yta - lägger till en ny bezier yta (böjda kanter) skärmen.
- Ladda layout - laddar ytor och texturer från sparade XML-filer.
- Spara layout - sparar all information yta och textur till XML-filer.
- Växla till renderingsläget - går till renderingsläget för dig.
Notera om layouter
Ladda/spara layout knapparna förlita sig på läsning och skrivning några XML-filer som lagras i mappen den skiss "data" som sparar information om ytor och strukturer. Ursprungligen, SurfaceMapper biblioteket bara skriver en XML-fil som innehåller grundläggande information om alla ytor på skärmen (deras platser och lokaler för deras hörn). Det lagra inte någon information om texturer, vilket innebär att du måste manuellt tilldela dem allt du läser in en layout. SurfaceMapperGUI kommer att skriva ytterligare textfiler som bevarar alla textur anslutningarna för dig. *.header-understruken {border-bottom: 1.0px solid rgb(204,204,204); marginal: 10.0px 0.0px 10.0px 0.0px; padding: 3.0px 0.0px 3.0px 0.0px;} *.embiggened-lista li {padding: 3.0px;}