Hur man använder Photoshop för att skapa texturer med Alpha kanaler för Second Life (7 / 7 steg)
Steg 7: Tips & avslutande kommentarer
Du kan invertera ett urval med Skift + Ctrl + jag eller du kan invertera pixlar med Ctrl + I.
Glöm inte, det finns alltid de lasso och magi och val av verktyg att leka med.
Om du försöker skapa ett platt föremål, rekommenderar jag starkt att tillämpa en full alpha textur till objektet först, sedan att dra din Alfa texturer till ansiktet du vill tillämpa den på.
236c39da-3bf7-25ac-b2d7-867d66616420 är en full alpha konsistens.
Om du använder skript för att ändra struktur och textur animation på prim, ta bort den efter den textur eller textur animation är inställd. Flytande text, partikelsystem och animerade texturer är egenskaper för prim och kvarstår efter skriptet som sätter dem har tagits bort. Ingen anledning att ha en skript som körs till något som redan är inställd.
Om du vill din textur att se bra i SL, välja din textur höjd och bredd av befogenheterna för 2:2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 och 512. 512 x 512 är oftast den största storleken du vill ha för en konsistens. Större än det och det kommer att ta evigheter att ladda.
Jag hoppas du hittade denna information användbar, gå nu gör SL vackra. :D